Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (81), 2022
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Saprykina L. N.
Assistant professor, Chair of Enterprise Economy and Personnel Management, Mikhail Tugan-Baranovsky Donetsk National University of Economy and Trade, PhD (Economics)

Research of consumers’ value landmarks in the context of managing the sustainable development of an enterprise in the context of COVID-19 pandemic (Donetsk People’s Republic, Donetsk)
The article analyzes tendencies exhibited by the indices of consumer sentiment and consumer confidence in Russia and present a hierarchy of consumer demands during the COVID-19 pandemic. The authors discuss the major directions of promoting market supply and perspectives of sustainable development with regards to the enterprises in the sphere of trade.
Key words: value landmarks, consumer expectations, consumer sentiment, COVID-19 pandemic, sustainable development, trade enterprise
Pages: 93 - 97



Список использованных источников:
1. Влияние пандемии COVID-19 на поведение покупателей. URL: https://tybet.ru/content/articles/index.php?SECTION_ID=597&ELEMENT_ID=110021 (дата обращения: 09.11.2021)
2. Динамика Индекса потребительских настроений и его субагрегатов в России. URL: https://fom.ru/Ekonomika/14238
3. Исследование GfK: Индексы потребительских настроений в России. URL: https://www.gfk.com/ru/press/issledovanie-gfk-indeksy-potrebitelskikh-nastroenii-v-rossii
4. Индекс потребительской уверенности вернулся к росту. — URL: https://adindex.ru/news/researches/2021/04/7/292614.phtml
5. Как вести бизнес в эпоху перемен: Система управления ценностями. — URL: http:// еizvestia.com (дата обращения: 12.11.2021).
6. Котлер Ф. Основы маркетинга /Ф. Котлер, Г. Армстронг, Дж. Сондерс, В. Вонг. — Компьютерное издательство «Диалектика», 2020. — 752 с.
7. Московцева Л.В. Анализ динамики и перспектив развития торговли в условиях пандемии /Л.В. Московцева, Н.Г. Пахомова, Е.А. Хрючкина, И.Н. Макаров, В.С. Назаренко // Экономика, предпринимательство и право. — 2021. — Том 11. — № 7. — С. 1675–1688. — doi: 10.18334/epp.11.7.112095.
8. Официальный сайт Левада-центр. https://www.levada.ru/2021/09/24/potrebitelskie-nastroeniya-v-avguste/
9. Официальный сайт OECD. — URL: https://www.oecd.org/coronavirus/en/ com (дата обращения: 07.11.2021)
10. Потребительские настроения. https://www.levada.ru/2021/09/24/potrebitelskie-nastroeniya-v-avguste/
11. Потребительские настроения населения в I квартале 2021 года. — М.: НИУ ВШЭ, 2021. — 9 с. https://www.hse.ru/data/2021/05/17/1436382579/consumer_sentiment_1Q2021.pdf
12. Розничная торговля. Официальный сайт Федеральной службы государственной статистики. URL: https://rosstat.gov.ru/folder/23457?print=1 (дата обращения: 27.10.2021).
13. Российская экономика в 2020 году. Тенденции и перспективы. Вып. 42 /Под науч. ред. А.Л. Кудрина, В.А. Мау, А.Д. Радыгина, С.Г. Синельникова-Мурылева; Ин-т Гайдара. — Москва: Изд-во ин-та Гайдара, 2021. — 712 с.
14. Трансформация торговли и развития в расколотом мире после пандемии. с. 46 URL: https://unctad.org/system/files/official-document/osg2020d2_ru.pdf com (дата обращения: 07.11.2021)
15. For further discussion, see Fu X, 2020, Digital transformation of global value chains and sustainable post-pandemic recovery, Transnational Corporations. 2020. — №27(2). — С.157–166.
16. Hobbs J.E. Food supply chains during the COVID-19 pandemic /J.E. Hobbs //Can. J. Agric. Econ. 2020. — №68. — 171–176. — URL: https://doi.org/10.1111/cjag.12237
17. Mehta S., Saxena T., Purohit N. The new consumer behaviour paradigm amid COVID-19: permanent or transient? / S. Mehta, T. Saxena, N. Purohit // J. Health Manag. — 2020. — № 22:2. — URL: doi:10.1177/0972063420940834
18. Naeem M. Understanding the customer psychology of impulse buying during COVID-19 pandemic: implications for retailers / M. Naeem //Int. J. Retail. Distrib. Manag. — 2020. — № 49. — С. 377–393. — URL: https://doi.10.1108/IJRDM-08–2020–0317
19. Sarkis J. Supply chain sustainability: learning from the COVID-19 pandemic / J. Sarkis // Int. J. Oper. Prod. Manag. — 2020. — № 41. — С. 63–73. — URL: https://10.1108/IJOPM-08–2020–0568

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024