Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (68), 2018
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Deputy Vice Rector for Academic Affairs, Head of the Scholarly Educational Center for Marketing of the Eurasian Cooperation, St. Petersburg State University of Economics, Honorary Scientist of the Russian Federation; PhD (Economics), Professor
Andreevsky I. L.
Assistant Professor, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)
Sokolov R. V.
Chair of Information Systems in Economics, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor

Selection of the cloud-based support type of marketing models
(Russia, St. Petersburg)
The author discusses the significance of cloud-based support of marketing models, discusses the relations between marketing models and the major classes of cloud services, and describes the most popular of those. The article offers a system of various criteria for the choice of cloud services and analyze the application of hierarchy analysis method for the choice of cloud-based support of marketing models
Key words: marketing models, cloud-based support, hierarchy analysis method
Pages: 131 - 133



Литература
1. Андреевский И.Л., Соколов Р.В. Проектирование и эксплуатация информационных систем: учебник. — СПб.: СПбГЭУ, 2017. — 422 с.
2. Багиев Г.Л. Проблемы и задачи оцифровки маркетинговой деятельности в системе евразийского сотрудничества // Государство и рынок: механизмы и институты евразийской интеграции в условиях усиления глобальной гиперконкуренции: коллективная монография. — СПб: СПбГЭУ, 2017. — С. 631–635.
3. Багиев Г.Л., Черенков В.И., Черенкова Н.И. Маркетинг для реализации концепции устойчивого развития: сущность и терминологическая парадигма // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. — 2018. — № 4(112). — С. 139–152.
4. Информационные технологии в маркетинге: учебник и практикум для академического бакалавриата / Под.общ. ред. С.В. Карповой. — М.: Изд-во Юрайт, 2014. — 367 с. — Сер.: Бакалавр. Академический курс.
5. Комаров В.М. Внутрифирменный маркетинг и информационные технологии как основа организационного развития хозяйствующих субъектов // Путеводитель предпринимателя. — 2018. — № 37. — С. 105–112.
6. Программа развития цифровой экономики в Российской Федерации до 2035 года компаний [Электронный ресурс] — Режим доступа: static.government.ru
7. Труфанов С.А. Будущее менеджмента, маркетинга и производства в контексте развития информационных технологий и эволюции поколений // Экономика. Управление. Финансы. — 2017. — № 3(9). — С. 45–56.
8. CRM рынок России. Оценка рынка, 2017. — Портал TAdviser: www.tadviser.ru/index.php/Статья:CRM_(рынок_России) (дата обращения: 25.10.2018)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024