Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (68), 2018
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Skorobogatykh I. I.
Chair of Marketing, G.V. Plekhanov Russian State University of Economics, PhD (Economics), Professor, Editor-in-Chief, “Marketing and Marketing Research” Journal, Member of the Marketers’ Guild, Member of the European Marketing Academy (EMAC)
Musatova Zh. B.
Assistant Professor of Marketing, G.V. Plekhanov Russian State University of Economics, Member of the Marketers’ Guild, Member of the European Marketing Academy (EMAC)

Specific features in “digital” consumer behavior(Russia, Moscow)
The article discusses behavior of “digital” consumers in the context of a qualitative leap in technology development, global spread of the Internet and mobile connection that changed the traditional consumer behavior. The new trends include online purchasing of goods and services and the use of smartphones and tablets as the main tool of getting information and conducting transactions. Various segments of consumers have access to these tools nowadays, the group that the authors call “digital consumers.” Specificities of their consumer behavior should be taken into account by commercial companies
Key words: «digital» consumers, index of consumer certainty, level of consumer involvement, consumer behavior of «digital» consumers
Pages: 127 - 130



Литература
1. Labrecque, Lauren I. & Esche vor dem, Jonas & Mathwick, Charla & Novak, Thomas P. & Hofacker, Charles F. (2013) Consumer Power: Evolution in the Digital Age // Journal of Interactive Marketing 27 (2013) 257–269.
2. Skorobogatykh Irina I. & Grineva Olga O. & Ahtijainen Anneli & Ahtijainen Annikki & Collu Giulia & Levanen Anna, (2016). Comparative Study Of Young Active Consumers As Mobile App Users In Russia And Europe // Annals of Marketing-MBA, Department of Marketing, Marketing MBA (RSconsult), vol. 2, August.
3. Мусатова Ж.Б., Скоробогатых И.И. Трансформация моделей потребительского поведения и управление клиентским опытом. // Вестник факультета управления СПБГЭУ. — 2017. — № 1–1. – С. 294–298.
4. Sidorchuk R., Meshkov A., Musatov B., Skorobogatykh I., Efimova D. (2018) Indication of the influence of motivational significance of values underlying young consumers’ preferences for basic consumer products // EXPERT OPINION ON DRUG SAFETY. Издательство: Ashley Publications Ltd. Том: 13. Номер: 1 Год: 2018 Страницы: 150–163. DOI: 10.111/J.1843–6110
5. Исследование «Количество потребителей, постоянно находящихся на связи« («Number of connected consumers globally«). The Demand Institute. Электронный ресурс: http://demandinstitute.org/connected-spenders-home/ (Дата обращения 03.11.2018)
6. Статья «Интернет-доступ исследовательской компании Tadviser — мировой рынок« электронный ресурс: http://www.tadviser.ru/index.php/Статья:Интернет-доступ_(мировой_рынок) (Дата обращения: 03.11.2018)
7. Аудитория интернет в России выросла на 4%. Статья о результатах исследования от компании Mediascope от 4.02.2018 г.). Электронный ресурс: http://mediascope.net/press/news/812866/ (Дата обращения 03.11.2018)
8. Consumer confidence. Concerns and Spending Intentions Around the World. Отчет компании Nielsen об исследовании индекса потребительской уверенности на основании опросов потребителей в 61 стране. Электронный ресурс: https://www.nielsen.com/content/dam/nielsenglobal/kr/docs/global-report/2014/Q3%202015%20Global%20Consumer%20Confidence%20Report%20DIGITAL%20FINAL.pdf (дата обращения 03.11.3015)
9. Top 50 countries with the highest internet penetration rates. Рейтинг ресурса Internet World Stats. Электронный ресурс: https://www.internetworldstats.com/top25.htm (Дата обращения 04.11.2018)

Сноски 

1. Индекс потребительской уверенности (consumer confidence index CCI) (синонимы: Индекс потребительского доверия, индекс потребительских настроений, индекс потребительского комфорта) - это совокупные потребительские ожидания населения – индикатор, отражающий степень оптимизма относительно состояния экономики, который население выражает через своё потребление и сбережение. Источники: Скоробогатых И.И.: Российские потребители. Как мы потребляем. Открытый онлайн курс на платформе «Универсариум» электронный ресурс: https://universarium.org/course/729/general; официальный сайт Федеральной службы государственной статистики Росстат: http://www.gks.ru/bgd/free/B04_03/IssWWW.exe/Stg/d03/130.htm; (Дата обращения: 02.11.2018)
2. Вовлеченность потребителя в самом общем виде показывает степень заинтересованности потребителя, эмоционального переживания в процессе выбора товара и просмотра рекламного ролика. (прим.авторов)
3. По данным сайта Internet World Stats https://www.internetworldstats.com/top25.htm

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024